Ooo soo Slow OSLO!

Oslo ligger för tillfället i stillhet och här finns ingen information att dela med sig av
därför tänkte jag ägna detta inlägget till mina kära vänner!

Ni är alla helt underbaravackra, galnasmarta, kreativa.. hmm har inte tillräckligt med ord för att beskriva er!
Men framför allt vänner jag vet alltid finns där och vänner som jag kommer ha för resten av mitt liv!


Emelie "Halvan" Jonsson


 

Emelie är min andra halva, den som är mig mest lik, även om vi är olika (för vi är alla väldigt olika på ett bra sätt)! Som hennes pappa själv säger ingen av oss kan någonsin vara tysta och det kan jag väl tro stämmer ganska bra! Hon är den som ökar volymen till Upp och hoppa med Frida på lördagsmorgonen i ett tappert försök till att få upp mig, den som alltid har ett klokt ord redo när man själv virrar! Hon är den som drar alla blickar till sig när vi lämnar vår lägenhet för en runda på stan, den som säger roliga saker som får mig att skratta, den som planerar allt med tusen post it lappar i olika färger i sin kalender (så behöver man någon info brukar hon ha koll på vad som händer under veckan). Hon är den som är en riktigt bra vän, den som kan läsa mina tankar. Hon är den som lägger in en lista till mig på Spotify (emelies godingar till min goding) som får mig att le när jag vaknar dagen efter och upptäcker det, den som kommer hålla reda på allt i Asien (utom geografin den delen står jag för!). Den som helt enkelt alltid finns där!


Emelie "Fucking" Hansen



Emelie är den som fick oss alla att tänka på Oslo! (Vilket vi alla kommer vara evigt tacksamma för) Hon är blondinen med bruna ben som älskar John´s! Hon är den som kan jobba dygnet runt utan att klaga och får min arbetsvecka att se ut som a pice of cake! Hon är den jag vet jag kan komma till när jag själv har fet ångest för något (hon är sjukt bra på lugnande pepptalks), den som står på egna ben och vågar sig på saker andra inte hade gjort! Den som älskar svart kaffe och kan sitta och prata med en över ett flertal koppar, den som kan dricka öl och bara njuta av det! Hon är den som upptäcker världen och allt vad den kan ge henne, den som lever livet och älskar sina vänner lika mkt som dom älskar henne!

Annika "Ankan" Stenlund



Hon är den vännen som man inte får tag i så lätt men vet att hon alltid ändå finns där! Hon är den som är mest självständig och världsvan! Hon är den som kan säga till dig det du inte kan säga till dig själv men ändå måste höra, den som får oss att skratta med sina impuls utskick på mailen. Hon är den som du kan besöka mitt i natten med tårar i ögonen utan att du stör, den som kan komma på en sak idag och faktiskt göra den imorgon. Hon är den som inte oroar sig i onödan och därmed har lärt mig att inte stirra så mkt, den som inte dömmer andra. Hon är den som är galen i mode och den som klär i det!

Madeleine "Madde" Sandberg



Hon är den som gärna umgås med sina vänner speciellt involverar hon gärna mat och vin, den som kommer ha många get togethers i sin nya lägenhet. Hon är den som är familjekär och bryr sig om folk i sin närhet, den som kan dra upp en när du själv är ute på djupt vatten! Hon är den som säger lite halv poetiska saker när du behöver höra det, den som kan dansa hela natten och bara får dig att le... Hon är den som tar ordentliga tag i allt hon gör (tror aldrig något bara blir halvdant gjort), den som pratar spanska på fyllan och ger dig ett gott skratt. Hon är helt enkelt en jätte bra vän som vet hur man bjuder på sig själv!

Sophia "Fia" Pertun


Hon är den som ger mig en spark i baken när jag fegar, den som fått mig att göra saker jag inte trodde jag någonsin skulle våga. Hon är den som alltid har ett leende på läpparna och ett skratt nära till hands. Hon är den som kan ordana en tekväll utan att misslyckas, den som kan festa på champange i ett dygn utan att bli trött! Hon är den som vet hur man flötar, den som alltid har ett klokt svar när det kommer till relationer. Hon är den som drar ner resterande Olivia på jorden(vilket är ett tufft jobb). Hon är Fia!

Sandra "Partykungen" Olsson



Hon är den som kan festa dygnet runt i 5 dagar i sträck och ändå orka med 5 dubbelpass, den som kan titta på ronjarövardotter och skratta sig genom filmen. Hon är den som får hela trikken att skratta bara för att hon själv skrattar (hon har det högsta men bästa skrattet någonsin), den som kan spela gitarr fast hon inte haft den alls länge och är själv lärd. Hon är den som älskar att leva för dagen och verkligen gör det, den som hatar alla som pratar malmöitiska fast hon inte känner dom alls! Hon är den som gör en del av Olivia till just vad Olivia är!

Marte "Maaaaaarteeeee" Wollmann



Hon är den som är min Norska vänn, den som orkar hålla i mina Norska lektioner och orkar lärar mig helt onödiga ord som fotgjengarfelt. Hon är den som älskar efterspel (efterfest), den som fyllde 27 men fortfarande vet hur det ska gå till att leva livet. Hon är den som är en av dom gladaste jag vet, den som kan vara allvarlig men skrattar ganska snart! Hon är den som älskar en grillning eller två på samma dag, hon är helt klart min match maker coach, kanske dock världens sämsta ; )! Hon är alltid med på allas idéer och är inte sen med att ha egna! Hon är helt enkelt min Maaaarteeee!

Åsa "Inget smeknamn" Lindström



Hon är den som är Åsa, den som jag kan prata med om allt från himmel till jord. Hon är den som älskar att dela en flaska vin (eller 2 eller 3), den som gärna går till Etage och festar loss. Hon är den du kan laga mat med, den du kan sitta och bara prata med timme efter timme och ändå har du mer att säga. Hon är den som är säker på sig själv, den som gärna bjuder på sig själv. Hon är den som lyssnar, den som pratar! Hon är den som pluggar till lärare, den som brinner för det och kommer bli sjukt bra på det! Hon är min Åsa, Hon är mitt Malmö!

LOVE M


Kommentarer
Postat av: Anonym

... och du är allas vår fantastiska maria, som vi älskar på olika sätt för att du är så underbar (men som jag älskar mest såklart;) halvan for life. asien kommer bli tokigt bra. virrpannorna som ändå har fötterna på jorden, vårt livs äventyr (hitintills ;) ÄLSKAR DIG SÅÅÅ MYCKET! du blir aldrig av med mig och mina post it <3

Postat av: Emelie Fucking Hansen

Du är för jävla söt vet du det? Och jag älskar dig.

2009-08-13 @ 15:12:31
Postat av: M

men fyfan vad fint skrivet - och shit: du känner mig nog bättre än jag tror :D älskar dig darling, kan inte vänta tills ni kommer till Skåne!

2009-08-15 @ 13:07:10
URL: http://smadeleines.blogg.se/
Postat av: Åsa

NUUU såg jag detta fina inlägg! Åh, vad fint du skrivit. Tack hjärtat! Du är underbar. Synd att du satt in en bild på mig där jag ser ut som ett monster bara, hahah..

Pussokram!

2009-09-05 @ 13:16:59
URL: http://aasalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback